Představme si kulturu jako kořenový systém stromu
Tím stromem je lidská společnost, kterou kořeny kultury vyživují, hydratují a léčí. Bez kulturního rozměru člověka by společenské vazby mezi lidmi zanikly, vztahy vyschly.
Divadelní festivaly jsou místem setkávání a sdílení. Divadlo a umění obecně v sobě mají zakořeněné terapeutické, vzdělávací, sociální a další prospěšné funkce. Stejně jako stromy v lese mezi sebou komunikují pomocí svých navzájem propletených kořenů, ústecký KULT propojí každoročně desítky umělců z celé České republiky i zahraničí s místními obyvateli – a to nejen v kontextu města, ale v kontextu celého kraje. Ten tímto společensky vzkvétá. Jak je dobře známo, o křehké „biologické“ systémy, mezi které nepochybně patří také kultura v krajích, je v dnešní době potřeba pečovat. Chránit je.
Jsme přesvědčeni, že KULT znamená pro Ústí nad Labem a jeho okolí jeden z pilířů zdejšího kulturního dění. Vybudovat takovou instituci stojí velké úsilí, čas a peníze. Udržet ji ale při životě téměř třicet let vyžaduje ještě něco navíc: zájem ze strany místních lidí, diváků vnímajících kontinuitu i důležitost této tradiční divadelní události, která má své místo také v kontextu české divadelní scény.
Za letošní téma jsme proto zvolili KOŘENY. Tímto slovem bychom chtěli poukázat především na to, že KULT tvoří nedílnou součást života Ústí nad Labem a kraje. Aby mohl jako festival plnit svoje úkoly – prosperovat, rozvíjet se a inspirovat – je třeba o něj se zájmem pečovat a přijímat ho za vlastní.
Lenka Havelková
ředitelka festivalu
Inscenace o právu na strach z budoucího rodičovství, sobectví a snaze být tím, kým bych ale určitě být měl.
Andrea Uhlík Berecková
Nataša Gáčová
Antonín Kropáček
Adam Ernest
Inscenace o právu na strach z budoucího rodičovství, sobectví a snaze být tím, kým bych ale určitě být měl.
Andrea Uhlík Berecková
Nataša Gáčová
Antonín Kropáček
Adam Ernest
Oheň jako návrat ke kořenům. Jako rituál zahájení, jako místo setkávání a sdílení. Starý dobrý táborák, s kytarou a buřtem. Vzpomínka na pospolitost, letní lásky a vlasy provoněné kouřem.
Vít Neznal
„Protože jsem poznal trýzeň žízně, chtěl bych vyhloubit studnu, z které by mohli pít i jiní.“ — Ernest T. Seton, kanadsko-americký spisovatel
Obsahovým pozadím projektu K Prameni je odromantizování obecně rozšířené představy o životě a kultuře severoamerických „Indiánů“, původních obyvatel amerického kontinentu. Nahlédnutí do historie, mytologie, náboženství, prostředí i kontextu doby, kdy byli postupně vytlačováni ze svých teritorií do rezervací.
Pavel Neškudla
Filip Šebšajevič
Matěj Šumbera
Aleš Němec
Jakub Gottwald
Jakub Gottwald
„Protože jsem poznal trýzeň žízně, chtěl bych vyhloubit studnu, z které by mohli pít i jiní.“ — Ernest T. Seton, kanadsko-americký spisovatel
Obsahovým pozadím projektu K Prameni je odromantizování obecně rozšířené představy o životě a kultuře severoamerických „Indiánů“, původních obyvatel amerického kontinentu. Nahlédnutí do historie, mytologie, náboženství, prostředí i kontextu doby, kdy byli postupně vytlačováni ze svých teritorií do rezervací.
Pavel Neškudla
Filip Šebšajevič
Matěj Šumbera
Aleš Němec
Jakub Gottwald
Jakub Gottwald
„Protože jsem poznal trýzeň žízně, chtěl bych vyhloubit studnu, z které by mohli pít i jiní.“ — Ernest T. Seton, kanadsko-americký spisovatel
Obsahovým pozadím projektu K Prameni je odromantizování obecně rozšířené představy o životě a kultuře severoamerických „Indiánů“, původních obyvatel amerického kontinentu. Nahlédnutí do historie, mytologie, náboženství, prostředí i kontextu doby, kdy byli postupně vytlačováni ze svých teritorií do rezervací.
Pavel Neškudla
Filip Šebšajevič
Matěj Šumbera
Aleš Němec
Jakub Gottwald
Jakub Gottwald
„Protože jsem poznal trýzeň žízně, chtěl bych vyhloubit studnu, z které by mohli pít i jiní.“ — Ernest T. Seton, kanadsko-americký spisovatel
Obsahovým pozadím projektu K Prameni je odromantizování obecně rozšířené představy o životě a kultuře severoamerických „Indiánů“, původních obyvatel amerického kontinentu. Nahlédnutí do historie, mytologie, náboženství, prostředí i kontextu doby, kdy byli postupně vytlačováni ze svých teritorií do rezervací.
Pavel Neškudla
Filip Šebšajevič
Matěj Šumbera
Aleš Němec
Jakub Gottwald
Jakub Gottwald
Od té noci, co položila cihly a maltu, matka věděla, že stíny zalezly i do ní. Už je neslyšela jenom za záclonami nebo za dveřmi, ale i ve vlastní hrudi, hluboko uvnitř. Když přiložila ucho k mému břichu, slyšela je i ve mně. Věděla, že v nás porostou, že nám zarostou do vnitřností a nebudeme je ze sebe moct vyrvat.
Marie Machová
Zuzana Zlatohlávková
Luciana Tomášová
Eliška Říhová
Pohybově-objektová klauniáda nejen pro děti.
Hana Strejčková
Katarína Hudačková / Filip Novák
Hana Strejčková
Pohybově-objektová klauniáda nejen pro děti.
Hana Strejčková
Katarína Hudačková / Filip Novák
Hana Strejčková
Improvizované psychodrama k příležitosti světového týdne kostí a kloubů.
Jiří Maryško
Jiří Maryško
Od té noci, co položila cihly a maltu, matka věděla, že stíny zalezly i do ní. Už je neslyšela jenom za záclonami nebo za dveřmi, ale i ve vlastní hrudi, hluboko uvnitř. Když přiložila ucho k mému břichu, slyšela je i ve mně. Věděla, že v nás porostou, že nám zarostou do vnitřností a nebudeme je ze sebe moct vyrvat.
Marie Machová
Zuzana Zlatohlávková
Luciana Tomášová
Eliška Říhová
Popkulturní groteska o ženě a intelektuálovi, filmech, lásce, snech a průserech.
Být dnes ženou, manželkou a matkou po třicítce je někdy samo osobě dost náročné. A když jste k tomu ještě ženou filmového kritika, může se vám snadno stát, že se vaše představy normality, klidu a štěstí posunou úplně jinam, než kde je mají obyčejní lidé…
Barbora Kubátová
Jakub Albrecht
F. X. Kalba (Tomáš Dianiška)
Inscenace o právu na strach z budoucího rodičovství, sobectví a snaze být tím, kým bych ale určitě být měl.
Andrea Uhlík Berecková
Nataša Gáčová
Antonín Kropáček
Adam Ernest
Hledáme hrdinu do příběhu.
Možná jsi to právě ty, no nejdřív se zeptáme: Bojíš se tmy?
Andrej Lyga
Andrej Lyga
Hledáme hrdinu do příběhu.
Možná jsi to právě ty, no nejdřív se zeptáme: Bojíš se tmy?
Andrej Lyga
Andrej Lyga
Hra současného německého dramatika Maria von Mayenburga o tom, co se stane, když je naše vnitřní dítě chladné, když mrzne.
Karolína Knězů
Erik Zabrucký
Tomáš Dalecký
Kateřina Hrdinová
Jindřiška Hanušová
Filip Kohut
Hana Šimková
Pavel Prais
Tomáš Ráliš
Ojedinělý počin dvou renomovaných tvůrců, choreografů, režisérů a performerů, Miřenky Čechové a Radima Vizváryho, kteří se po desetileté odmlce vrací na společné jeviště.
Miřenka Čechová
Radim Vizváry
Miřenka Čechová, Radim Vizváry
Od té noci, co položila cihly a maltu, matka věděla, že stíny zalezly i do ní. Už je neslyšela jenom za záclonami nebo za dveřmi, ale i ve vlastní hrudi, hluboko uvnitř. Když přiložila ucho k mému břichu, slyšela je i ve mně. Věděla, že v nás porostou, že nám zarostou do vnitřností a nebudeme je ze sebe moct vyrvat.
Marie Machová
Zuzana Zlatohlávková
Luciana Tomášová
Eliška Říhová
Představení Hey, Earth! vás zve na cestu do světa, kde se mísí pohybové divadlo, nový cirkus a vizuální umění. Ocitnete se v prostředí plném rituálů, fantazie a hledání porozumění, ve kterém každý pohyb a objekt na scéně mají svůj význam.
Viktor Černický
Jakub Slovák
Valentin Verdure
Mirek Kosík
Martin Kadrnožka
Aneta Bočková
Šárka Říhová
Žaneta Musilová
Lenka Nahodilová
Bára Halčáková
Karina Zarutska
Katrin Cvinerová
Thomas Steyaert
Strhující zpověď ženy o hledání spravedlnosti v soudním systému, který má tendenci před znásilněním zavírat oči.
Marie Štípková
Markéta Ptáčníková
Lucie Ferenzová